Sayfalar

12 Şubat 2011 Cumartesi

Kadıköy Şifa Hastanesi'nde Doğum Yapacaklara

Doğumdan sonra geçen iki ayın ardından yazmaya anca fırsat bulabildim.

*F.Nightingale gibi bazı hastaneler anneler için gecelik temin ediyorlar ancak Şifa'da böyle bir şey olmadığı için ve odaların çok sıcak olmasını göz önüne alarak ( ben şahsen bebek çikolatası yerine yelpaze mi yaptırsam acaba diye düşündüm, her ziyaretçi buram buram terledi) ince pamuklu gecelik, sabahlık vb. tercih etmelisiniz.

* Bebek için hazırlanan kutuda; canbebeden papia'ya, molfix'den mustela'ya kadar pek çok markada tuvalet kağıdı, bebek bezi, mesane pedi, organik pişik kremi vb. var. Ancak en güzeli La Claree markasının anneler için tek kullanımlık temizleme jeli, göz kremi, nemlendirici hediyesi. Koca kutuda anneye dair tek objenin devasa bir mesane pedi olmaması sevindirici. Dolayısı ile valizde fazladan yer tutacak kişisel bakım ürünlerinizi evde gönül rahatlığı ile bırakabilirsiniz. La Claree'nin alerji yapması söz konusu değil, güvenilir, sertifikalı bir ürün.

*Hangi hastanede doğum yaparsanız yapın fark etmez ama eğer normal doğum dışında bir yöntemle bebek dünyaya getirecekseniz doğum randevunuza iki hafta kala ayva, armut kompostosu içmeye başlayın. Süt sorununu aşmanın doğal yolu nedense ilk kez anne olacaklara hatırlatılmıyor.

*Odalarda kasa var, değerli eşyalarınız için kaygılanmaya son..

*Odalarda genelde ikinci gün izin verilen banyo için temiz havlu var ancak evden şampuan, saç kremi, sabun vb. getirmelisiniz.

*Fotoğrafçı, kuaför, kapı süslemesi vb. hizmeti var bunlardan sadece kapı süsünü dışarıdan tercih ettim. Hani derler ya kuzguna yavrusu şahin görünür, ben de gerek muayneye gittiğimde aynı katta hasta odaları olduğundan gözlemlediğim kadarı ile gerekse de kendi doğumumda bizimkisinden daha güzel kapı süsü görmedim. Gerçekten.Fotoğrafını bulursam eklerim.

*Bebek güvenliği konusunda alınan önlemler süper. Göğsüne bile isim yapıştırıyorlar.

*Ameliyathanede bir klasik müzik olsa ne iyi olur. Benimkinde sonuna doğru Nazan Öncel çaldı. Hangi şarkı şu an unuttum ama belki de ameliyat ekibinden birinin telefon müziğiydi.

*Ameliyathaneye alındığınızda birazdan sizi kesecek bisturi ile gözgöze gelmenin ruh haline etki etmeyeceğini kim iddia edebilir?

* Bebeğinizi ilk verdikleri anda doya doya sarılamıyorsunuz elleriniz bağlı, ben ettim siz etmeyin rica edin, iki dakika söksünler o bağı.

*Hastane personeli güler yüzlü. Bebek banyosu, alt değişimi, göbek bağı bakımı vb. konusunda detaylı bilgi veriyorlar.

*Belki bize denk gelendi bilemiyorum ama ameliyata giren çocuk doktoru ilgisizdi. İlk gün uğramadı bile, ikinci gün kapı eşiğinden göründü. Çıkarken de aynen. Bir kaç soru soracak gibi oldum, pek sıkıldı bu işe. Bizde farklı bir hastanede arkadaşlarımızın referansı olan doktora devam etme kararı aldık haliyle.

*Her neyse Ulaş'ıma ulaştım ya orada benim için gerçekten kutsal mekan. Seviyorum o binayı.

3 yorum:

misraseda dedi ki...

Merhaba,
güzel bebeğiniz hayırlı uğurlu olsun. Hastanelere baktıgım şu günlerde , şifa hastanesi ile ilgili karar vermemde cok yardımcı oldunuz :)

teşekkür eder,m
mısra

Adsız dedi ki...

Valla Şifa'da doğan biri olarak böyle bir yazıyı okumak beni mutlu etti ne diyim. Bizim doğumu da Ataşehir Şifa'da yaparız artık :D

Adsız dedi ki...

Kadıköy Şifa Hastenesi'nin www.instabebek.com yarışmasının 2. etabı başlamış. Hem çookk güzel fotoğrafları görebiliyorsunu hem de yarışmaya katılırsanız ödül kazanma şansınız oluyor, tavsite ederim.